Handelskampanjen

Handelskampanjen

Publikasjoner

The Norwegian Oil Experience: Toolbox for managing resources?

2. January 2012

The Norwegian oil policy is regarded by
many as the only successful example where
a country, after discovering oil, has built a
competent national oil industry, yet still has
managed to maintain an egalitarian welfare
state. Do other nations really have anything to learn from the Norwegian oil experience? What exactly is the Norwegian oil experience?

Historian Helge Ryggvik (dr.philos.) is
employed at the Centre for Technology,
Innovation and Culture at the University of
Oslo.

Download     Bestill

Frihet for hvem?

28. December 2011

Frihandelsavtala mellom EFTA og Colombia

Norge har inngått frihandelsavtale med Colombia. Rapport utarbeidet av Handelskampanjen. Rapporten er oversatt til engelsk og spansk, se under les mer.

Les på nett     Les mer     Bestill

Norske interesser innen teletjenester

1. December 2011

Når handelskampanjen har fått utarbeidet dette notatet om en av Norges store offensive interesser, telekommunikasjon, skyldes det at det er behov for å diskutere hva som er norske interesser ut over næringslivsinteresser. Helt siden handelskampanjen ble etablert har det vært vårt anliggende at utviklingsland skal ha anledning til å bruke de virkemidler som er nødvendige for å sikre offentlig kontroll med vitale tjenester for land og folk, og at utviklingsland skal ha anledning til å bruke virkemidler som også Norge har brukt til å utvikle vår velferdsstat.

Les på nett     Last ned     Bestill

Kontakt

Handelskampanjen
Postadresse:
Handelskampanjen c/o Utviklingsfondet
Mariboes Gate 8, 0183 Oslo


.(JavaScript must be enabled to view this email address)